Udomowiliśmy grzech
Niektórzy zapominają się w grzechu. Kpią z rzeczy świętych, potajemnie uśmiechają, puszczają oko do współgrzesznika, dwuznacznie komentują, używają nieprzyzwoitych żartów.
Niektórzy zapominają się w grzechu. Kpią z rzeczy świętych, potajemnie uśmiechają, puszczają oko do współgrzesznika, dwuznacznie komentują, używają nieprzyzwoitych żartów.
Kim są Boży Posłańcy? Dlaczego Bóg posyła aniołów? Wyjaśnia ks. Piotr Prusakiewicz w cyklu "Anielski alfabet"
Czy modlitwa cokolwiek zmienia?
Boimy się często nazywać rzeczy takimi jakimi są. Robimy szpagaty językowe żeby kogoś nie urazić, albo lepiej w czyichś oczach wypaść. Do czego to prowadzi?
Kim był Azariasz? Jaka wiąże się z nim historia? Wyjaśnia ks. Piotr Prusakiewicz w cyklu "Anielski alfabet"
Homilia wygłoszona 17.10.2021 w kościele Sióstr Felicjanek pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny.
Jego imię prawdopodobnie pochodzi od perskiego określenia ducha Ashma Deva, które znane jest również w Talmudzie i kabale. W tradycji rabinistycznej uznany został za króla demonów (sam Lucyfer miałby być ich cesarzem). Księga Tobiasza wymienia go jako głównego sprawcę nieszczęścia, które spadło na Sarę. We współczesnej demonologii i praktyce egzorcystycznej znany jest jako Asmodeusz.
Aby usłyszeć Jego głos, muszę zainwestować w ciszę. Tylko wtedy dotrze do mnie Słowo, które Bóg kieruje do mnie w Piśmie Świętym, podczas modlitwy, w czasie mszy świętej czy spowiedzi, w spotkaniach z ludźmi, w wydarzeniach.
Modlitwy ojca Mateusza to cykl modlitewny prowadzony przez ks. Mateusza Szerszenia, michalitę, kierownika duchowego, dziennikarza, redaktora dwumiesięcznika "Któż jak Bóg".
Wierzymy Jezusowi dlatego, że zapowiedział swe zmartwychwstanie i faktycznie zmartwychwstał. Jego wrogowie od dwudziestu wieków wyrywają gwóźdź, na którym zawisło nasze zawierzenie Jezusowi. Wyrwać go dotąd nie potrafili i nigdy nie dadzą rady.
Czy różaniec, nowenna pompejańska czy różne inne litanie mogą być zagrożeniem? Co zrobić, gdy modlitwa staje się nawykiem? Czym tak wlaściwie jest "Odmawianie modlitw"?
Obecny system edukacji jest wymysłem środowisk akademickich z XIX wieku. Wtedy jeszcze nie istniało powszechne szkolnictwo, a edukacja miała przygotować konkretnych ludzi do konkretnych zawodów.
„Introwertyzm” i „ekstrawertyzm” to pojęcia wprowadzone przez C. G. Junga, które w psychologii oznaczają – mówiąc najogólniej – rodzaje temperamentów, czyli sposoby odbierania rzeczywistości i radzenia sobie z nią. Introwertycy swoją uwagę kierują głównie do wewnątrz, skąd czerpią energię (są spokojni, wyciszeni, zdystansowani, lubią być sami, ale nie samotni). Ekstrawertycy – przeciwnie, zwracają się do zewnątrz i energię czerpią z kontaktów z ludźmi i ze światem (są towarzyscy, dużo mówią i lubią, gdy coś się dzieje).
Termin „kontemplacja” ma niepewne pochodzenie i tłumaczony bywa w dwojaki sposób. Według pierwszej definicji jest on związany ze zmysłem wzroku. Łacińskie słowo contemplari znaczy oglądać. Interpretujemy je zatem jako jakiś rodzaj oglądania Boga na modlitwie.
Zdumiewa mnie Anioł w Fatimie, który objawił się trojgu pastuszkom 103 lata temu. I coraz bardziej próbuję dociekać, kim był ten tajemniczy młodzieniec o pięknej urodzie. Czy to był Michał Archanioł? Pewnie tę tajemnicę poznamy w niebie. Chyba, że w niebie ta wiedza okaże się całkiem zbyteczna.
Doświadczenie podpowiada, że życie duchowe nie jest usłane różami, ale składa się również z momentów, które nazwać moglibyśmy duchowymi chorobami.
W drodze do świętości, którą proponuje „Jestem Czwarty”, rachunek sumienia jest ważnym narzędziem. Jest to spotkanie z Bogiem oraz sobą samym. Pozwala zorientować się, czy zmierzamy w dobrym kierunku. Pomaga rozeznać, czy nasze drogi są Bożymi drogami.
Czym są rozproszenia podczas modlitwy? Jak sobie z nimi radzić? Skąd one pochodzą?
dzi ogniowi, kiedy jak największy płomień jest pożądany, oraz leje wodę w czasie suszy – kiedy każdy garniec wody jest cenny. Ufa Bogu. Ufa w to, że Bóg spuści ogień, a później spuści deszcz. Jednego i drugiego było pod dostatkiem.
Czekajmy na apokalipsę, ale mądrze i z wiarą.